Nieuwe visuele identiteit

DIRICKX bereidt zich voor om in 2021 zijn 100-jarig bestaan te vieren. Een mooie gelegenheid voor een grondige herziening van onze visuele identiteit. 

The Mag'
  • Een noodzakelijke verandering

    DIRICKX is een Franse ontwerper, fabrikant en dealer van perimeterbeveiliging met vakkennis die het resultaat is van 100 jaar ervaring. 
    De nieuwe identiteit van het merk DIRICKX zal dit weerspiegelen: resoluut op de toekomst gericht door het gebruik van een naar voren hellende typografie, beide voeten op de grond door de groene apostrof en met de blik op de zon gericht met de gele apostrof. 

  • Een slogan die de deskundigheid van DIRICKX onderstreept

    Bij deze nieuwe identiteit hoort ook een nieuwe slogan: ‘le savoir-protéger’ [de knowhow om te beschermen], een knipoog naar de knowhow van DIRICKX die garant staat voor zijn expertise op het gebied van perimeterbescherming en naar zijn geschiedenis waaruit blijkt dat hij een betrouwbare partner is. Het is ook een terugkeer naar onze wortels en onze waarden door de herbevestiging van onze kleuren, groen en geel.

    Deze slogan ‘le savoir-proteger’ wordt alleen in Frankrijk begrepen en daarom is besloten om op internationaal niveau de woorden te gebruiken die onze oplossingen beschrijven: Fences, Gates & Access Control.